Infokiosk pracowniczy (zwany również infomatem) stanowi sprzętowe uzupełnienie aplikacji WebInfo. Kiosk informacyjny jest interaktywnym punktem informacyjnym przeznaczonym dla pracowników przedsiębiorstw. Jest to kompletny zestaw urządzeń umożliwiających współpracę z bazą danych, aplikacją WebInfo i kartami zbliżeniowymi firmy Polsystem. W jego skład wchodzi m.in.:
- 17-calowy ekran LCD z panelem dotykowym,
- komputer z systemem operacyjnym Microsoft Windows,
- czytnik kart zbliżeniowych,
- zasilacz awaryjny.
Narzędzie to sprawdza się świetnie w świadczeniu łatwego i szybkiego dostępu do spersonalizowanych danych pracownika m.in. takich jak:
- rozliczenia czasu pracy pracownika (przepracowana norma, nadgodziny, godziny do odbioru itp.);
- powiadomienia (np. o zbliżających się badaniach lekarskich czy szkoleniach);
- grafik pracy na najbliższe miesiące;
- dostępne urlopy i inne usługi udostępniane przez program WebInfo.
Infomat bezproblemowo integruje się z oprogramowaniem WebInfo oraz pozostałymi systemami firmy Polsystem. Przykładowo, możliwe jest logowanie się do Infokiosku za pomocą karty zbliżeniowej, używanej w systemie Rozliczania Czasu Pracy czy też Kontroli Dostępu. Dzięki temu ułatwiamy dostęp do systemu (nie trzeba pamiętać loginu i hasła) oraz lepiej chroniona jest prywatność danych pracownika.
Kiosk informacyjny dla pracowników najczęściej jest montowany w miejscach łatwo dostępnych dla pracowników takich jak recepcja, stołówka, open space czy też na drodze do stanowisk pracy. Dzięki temu możliwe jest szybkie podejrzenie informacji udostępnianych przez oprogramowanie systemu. Taki sposób uzyskiwania informacji odciąża w znaczącym stopniu pracowników działu kadrowego.
Obsługa aplikacji pracującej na Infokiosku nie wymaga użycia żadnych dodatkowych akcesoriów jak klawiatura czy myszka – wszystkie funkcje obsługiwane mogą być za pomocą ekranu dotykowego, dzięki czemu urządzenie jest bardzo proste w obsłudze.
Infomat przystosowany jest do pracy ciągłej, a ewentualne zmiany konfiguracji mogą być wykonywane przez administratora w sposób zdalny. Jest on dostarczany w estetycznej, zamykanej na klucz oraz umożliwiającej montaż na ścianie obudowie. Poglądowe zdjęcie Infokiosku prezentujemy poniżej.
Korzyści biznesowe płynące z uzupełnienia systemu RCP o Kiosk pracowniczy:
- łatwy i szybki dostęp do informacji pracowniczej,
- odciążenie Działu HR w związku z mniejszą ilością zapytań pracowników np. o ilość dostępnego urlopu,
- odciążenie Kadry Kierowniczej, odpowiadającej za planowanie czasu pracy – pracownicy mają dostęp do ich aktualnego grafiku w trybie on-line,
- minimalizacja działań nieprodukcyjnych,
- bezpośrednia integracja z systemem RCP poprzez aplikację WebInfo,
- podwyższenie poziomu i jakości przepływu informacji.